USŁUGI

Implantologia

Utrata nawet pojedynczego zęba nie jest obojętna . Każdy ubytek, jeśli to możliwe wymaga uzupełnienia. Zostawienie pustego miejsca po zębie jest błędem, gdyż zęby tworzą spójną całość.  Jeśli któregoś zaczyna brakować, pozostałe zaczynają się przesuwać lub wysuwać celem szukania kontaktu. Jednym ze sposobów uzupełnienia brakujących zębów  są umieszczane w kości implanty, czyli sztuczne korzenie. Współczynnik powodzenia wprowadzenia do kości implantów jest bardzo wysoki.

Implanty dentystyczne to niewielkie tytanowe śruby umieszczone chirurgicznie w szczęce bądź żuchwie. Są one początkiem, do “zbudowania” zęba. W połączeniu z łącznikiem i koroną, których wykonanie obejmuje drugi etap leczenia implantologicznego , stanowią ostateczną całość wykonywanej przez nas pracy.

Zabieg wszczepiania implantów nie jest bolesny. Dobrze przeprowadzony , u pacjentów z prawidłowymi warunkami kostnymi może trwać nawet 30 minut. Nasi pacjenci często mówią, że po wszczepieniu implantów już następnego dnia nie odczuwali dolegliwosci bolowych.

Prace oparte na implantach są wygodniejsze, niż tradycyjne rozwiązania potetyczne.

Nie musimy szlifować własnych zębów, aby oprzeć na nich most.

Nie musimy wyciągać z ust naszych “zębów”, jak tradycyjnych protez. Prace na implantach mogą być na stałe umocowane w buzi.

Dla osób starszych, które borykają się z problemem ruchomych protez , implantologia jest szansą na komfort.

Implantoprotetyka

Nowoczesne leczenie implantologiczne przy zastosowaniu specjalnych implantów, biomateriałów oraz Sterowanej Regeneracji Kości jest bezpieczne, efektywne i umożliwia osiągnięcie doskonałych efektów estetycznych oraz funkcjonalnych.
W przypadku młodego pacjenta, który uzupełni brak jednego zęba trzypunktowym mostem, konieczna będzie dwu- lub trzykrotna jego wymiana w ciągu życia. Będzie ona spowodowana nawracającą próchnicą lub złamaniem zęba. Początkowy koszt uzupełnienia pojedynczego braku implantem może być większy niż uzupełnienie trzypunktowym mostem, jednak po 7 latach koszty te się wyrównują. Mimo że początkowo implanty mogą wydawać się droższe, po podliczeniu wszystkich wydatków związanych z tradycyjnym leczeniem protetycznym, większość z nas zgodzi się, że warto zainwestować w implanty.
Według aktualnych badań prawdopodobieństwo, że implant wraz z mostem po 10 latach będzie stabilnie trzymać się w kości wynosi około 93%. Zwykła korona na oszlifowanym zębie trzyma się średnio w 87% przypadków.

Ze względu na niższe koszty finansowe, mosty ciągle są uważane za standardowe leczenie w przypadku braków pojedynczych zębów. Jednakże w tym przypadku muszą zostać mocno oszlifowane zęby sąsiednie. Często więc trzeba uszkodzić dwa zdrowe zęby, aby zastąpić jeden brakujący. Przy tym eksperci już dawno ogłosili utrzymanie zdrowych zębów jako najważniejszy cel stomatologii. Zdrowy ząb optymalnie przenosi siły żucia na kość. Jeśli brak jest zęba to kość zanika na skutek braku obciążenia. Te odkrycia przyczyniły się do tego, iż implantów używa się często w celu ochrony kości. Obecnie są najlepszym rozwiązaniem i imitacją fizjologii, przenosząc dostatecznie dużo siły na kości szczęki i żuchwy, aby zachować wysokość kości wyrostka  i odpowiedni kształt twarzy.

Sama procedura wszczepienia implantu przeprowadzona przez specjalistę implantologa jest standardowa.  Na początku diagnoza stawiana jest na podstawie zdjęcia rentgenows kiego. W przypadku wstępnego zakwalifikowania pacjenta do leczenia implantologicznego wykonywana jest tomografia komputerowa szczęk aby ostatecznie potwierdzić kwalifikację oraz dobrać odpowiedni rozmiar, ilość oraz położenie implantów. Na wszczepienie pojedynczego implantu bez odbudowy kości implantolog potrzebuje 20 – 40 minut. Gdy 8 – 15 milimetrowa tytanowa śrubka tkwi już w kości, lekarz zaszywa ranę. Jeśli brakuje zęba przedniego pacjent opuszcza klinikę z prowizorium- czyli tymczasowym zębem gwarantującym estetykę i dobre samopoczucie na czas leczenia.
W dniu zabiegu pacjent zażywa leki przeciwbólowe oraz wykonuje okłady z lodu co pomaga ograniczyć obrzęk oraz ból pozabiegowy nierozłącznie związany z zabiegami wykonywanymi na kości. Kości wrastają w tytanowe śruby po 3 – 6 miesiącach. Wtedy chirurg preparuje powierzchnię nad implantem i tworzy miejsce na nowy, dwuczęściowy ząb, składający się z łącznika i korony. Około dwa tygodnie po tej wizycie korona może zostać przykręcona. Podczas wcześniejszych wizyt zostały pobrane wyciski, przy pomocy których technik dentystyczny wykonuje sztuczną koronę.

Podstawowa zasada brzmi: im solidniejszy jest fundament, tym lepiej przyjmie się implant. Dlatego u pacjentów z zanikami kości lub za małą ilością miejsca na wszczepienie implantu  najpierw trzeba stworzyć idealne warunki do umieszczenia wszczepu.

Najczęściej stosowane są dwie metody regeneracji kości (tzw. “augmentacja”):

Jeśli to możliwe chirurg otrzymuje wióry kostne lub fragmenty kości ze szczęki pacjenta za pomocą specjalnego urządzenia do pobierania naturalnej kości pacjenta jeśli nie ma wystarczającej ilości kości, może zostać z powodzeniem użyta sztuczna kość