Ponieważ dzieci nie mają w pełni rozwiniętych zdolności manualnych, nie potrafią wystarczająco dobrze same wyszczotkować swoich zębów. Dlatego zalecamy, żeby rodzice NADZOROWALI dzieci przy szczotkowaniu, a potem PONOWNIE SAMI wyszczotkowali dzieciom zęby. Taka technika powinna być kontynuowana do momentu, kiedy dziecko będzie w stanie samodzielnie pisać foremne litery, co świadczy o wystarczającym rozwinięciu motoryki.
Powierzchnie żujące
Zaczynamy od powierzchni żujących, szorując je od przodu do tyłu. Najpierw zęby górne, po stronie prawej, a potem dolne. Potem przechodzimy do strony lewej. Zawsze zaczynamy od zębów tylnych w kierunku przednich. Aby wyczyścić wewnętrzne powierzchnie górnych zębów przednich ustawiamy szczoteczkę pionowo na granicy ząb – dziąsło. Wykonujemy ruchy wymiatające szczoteczką do dołu w kierunku od dziąsła do końców zębów.
Powierzchnie zewnętrzne
Szczotkujemy powierzchnie zewnętrzne wykonując małe kółeczka okrężne. Zaczynamy zawsze od zębów tylnych przesuwając się następnie do zębów przednich, cały czas szczotkując.
Powierzchnie wewnętrzne
Aby wyczyścić wewnętrzne powierzchnie górnych zębów przednich, ustawiamy szczoteczkę pionowo na granicy zębów i dziąsła. Wykonujemy ruchy wymiatające szczoteczką do dołu w kierunku od dziąsła do końców zębów. W ten sam sposób myjemy powierzchnie wewnętrzne dolnych zębów.